فروش کتاب: کار در بندر
کار در بندر؛ پژوهشی فرهنگی و اجتماعی در مسائل کار و کارگری مجتمع بندری امام خمینی(ره)
مؤلف: سیدمعین موسویسرشت
ناشر:هامون نو
زبان:فارسی
ردهبندی دیویی:۳۰۵٫۵۶۴۰۹۵۵
سال چاپ:۱۳۹۹
نوبت چاپ:۱
تیراژ:۱۰۰۰ نسخه
تعداد صفحات:۲۱۶
شابک ۱۰ رقمی:۶۲۲۶۴۹۰۵۰۰
شابک ۱۳ رقمی:۹۷۸۶۲۲۶۴۹۰۵۰۴
پس از انجام فرآیند خرید، از طریق آدرس ایمیلی که معرفی کردهاید آدرس و شماره تماس شما جهت ارسال کتاب اخذ خواهد شد.
قیمت: ۱۵۳٫۰۰۰ تومان
***همچنین این کتاب از سایت فروش کتاب گیسوم نیز در دسترس است: انتقال به صفحهی خرید کتاب در سایت گیسوم
فرازی از نوشتار این کتاب:
…امروزه طبقهی مرفه با نمایش پوشش، آرایش، سبک زندگی و الگوی مصرف خود در شبکههای اجتماعی مجازی، مجال بیشتری در این الگوسازی پیدا کرده است. پزشکان، هنرمندان، کارمندان و کارگران صرفنظر از میزان بهرهمندی از مجموع سرمایههای گفته شده، در رقابت منزلت، تلاش میکنند تا خود را به الگوهای طبقهی مرفه جامعه نزدیک کنند. اغلب فرزندهای کارگران که درآمد ماهیانهی پدرشان کمتر از خط فقر در جامعه است، با تمام لذتهای طبقهی مرفه آشنا بوده و آنها را در سطح جامعه و یا در فضای مجازی دنبال میکنند.
از اینرو درست است که در دنیای مدرن برای رشد سرمایهداری، کار (یا به تعبیر آرنت زحمت)، منزلت پیدا کرده و ارزش تلقی شد، اما ضرورتهای سرمایهداری از جمله تولید مولد و مصرف فزاینده، انباشت ثروت و شکلگیری طبقهی مرفه در برابر طبقات اجتماعی پایین و متوسط(بهطور عام)، به مرور نوع خاصی از ارزشهای فرهنگی طبقهی مرفه را معرفی و بازتولید نمود که طی آن منزلت کار و زحمت را زدوده و آنرا به فراغت کامل و تنآسایی بخشید.
بنابراین ارزشهای حیاتی و اولیهی نظام سرمایهداری شامل کار (و زحمت برای استمرار حیات سرمایهداری) و نیز مصرف (برای ادامهی حیات تولید مولد)، با دنبال کردن مسیرهایی میانبر برای رسیدن به پول، مورد تهدید قرار گرفتهاند. بهخصوص در کشورهای در حال توسعه، فقدان منزلت کار و زحمت، امیدها را برای توسعه از بین برده است.
اگر چه تجارت پول یا دلالی، تولید ثروت میکند اما جوهر اساسی انباشت سرمایه و شکلگیری نظام سرمایهداری مولد که اسباب توسعهی همهجانبه در اغلب کشورهای غربی و در بسیاری از کشورهای توسعهیافتهی نوظهور شرقی را پدید آورد؛ مقولهی کار و زحمت بود. رقابت عجیب برای تصاحب خودروهای لوکس، سفرها و مهمانیهای تجملی، خانههای لوکس و زندگیهای تجملی، نه فقط در کلانشهرها و شهرها، بلکه تا دور افتادهترین مناطق روستایی گسیل یافته، و حتی اگر به واقعیت تبدیل نشوند، همیشه اذهان را به خود مشغول نگه میدارند…